Czy powinniśmy spożywać mięsne produkty? Jakie możemy zyskać korzyści? O czym pamiętać?

Posted on 07/02/2019 7:24am

Mięso co prawda zawiera dużo niezdrowego tłuszczu, ale jest jednocześnie świetnym źródłem cennego białka i żelaza. Powinniśmy dobrać mięso, tak więc zrezygnować z wołowiny oraz wieprzowiny, za to sięgnąć po kurczaka lub cielęcinę. W zbytnio dużych ilościach czerwone mięso może przyłożyć się do zawału serca, powstawania nowotworów oraz cukrzycy.

produkty mięsne
Author: U.S. Department of Agriculture
Source: http://www.flickr.com
Kwestia jedzenia mięsa powoduje wiele kontrowersji, a spór pomiędzy wielbicielami mięsa a wegetarianami ma już miejsce dosyć długo. Ci pierwsi najzwyczajniej preferują mięso i nie wyobrażają sobie obiadu bez tego rodzaju porcji jedzenia, natomiast wegetarianie twierdzą, iż mięso - sprawdź - jest szkodliwe i trzeba go unikać. Generalnie produkty mięsne są nam konieczne, ale w normalnych ilościach, nie każde mięso jest też konieczne w naszej diecie - sprawdź pod tym adresem. Poza ważnymi odżywczymi składnikami, mięso zapewnia również zbyt wiele nasyconych kwasów tłuszczowych, jakie są najzwyczajniej niezdrowe.

Najbardziej niezdrowe są mięsa czerwone. Z kotleta, golonki, boczku lub żeberek najkorzystniej całkowicie zrezygnować. Jednocześnie, rozdział mięsna na białe i czerwone niekiedy budzi sporą ilość wątpliwości, dlatego też np. dietetycy dzielą mięso białe i czerwone sprawdzając zawartość oraz rodzaj tłuszczu. Białym mięsem jest kurczak oraz indyk bez skórki, tak samo królik czy struś, pomimo że ma ciemne mięso. Czerwone mięsa to przede wszystkim wieprzowina, wołowina a także baranina. Mięsa białe mają nie tylko mniej tłuszczu, zawierają także większą ilość zbawiennych dla zdrowia kwasów tłuszczowych nienasyconych niż szkodliwych nasyconych. Nasycone kwasy tłuszczowe są szkodliwe, bo spożywane w większych ilościach mają wpływ na podwyższenie stężenia cholesterolu we krwi.



wołowina
Author: Międzybrodzkie Makarony
Source: Międzybrodzkie Makarony
W konsekwencji tworzyć się może miażdżyca, są w stanie wystąpić problemy z sercem, jakie będą prowadzić do zawału. Nienasycone kwasy funkcjonują zupełnie inaczej, ponieważ ochraniają organizm przed zmianami miażdżycowymi. Mięso jednocześnie to najbardziej odpowiednie źródło białka (obok mleka oraz sera). Zawiera różnorodne konieczne aminokwasy, takie jakich organizm sam nie może stworzyć. Są one niezbędne do budowy tkanek. Jest lepiej przyswajalny niż białko roślinne. O jakości mięsa świadczy także to, jaka firma je wytwarza, przykładowo jaki to producent kiełbas, taki jak ten: o tym również powinniśmy pamiętać.

Tags: dieta, mięso, białko, wieprzowina