Z jakiego powodu jakość jest tak ważna w każdej firmie? Co jest w stanie sprawić, iż nasza firma będzie się tym charakteryzowała?

Posted on 05/02/2020 8:02am

Każda firma musi charakteryzować się jakością, w taki sposób klienci będą zadowoleni oraz na pewno przez to nie będą korzystać z innej firmy. Taki właściciel firmy powinien o to więc zadbać, nie jedynie z powodów czysto biznesowych, ale też z chęci, aby klient był zadowolony z usługi. To przecież największa nagroda - otrzymać pochwałę od klienta, który naprawdę cieszy się z wykonanej usługi czy zakupionego towaru.

certyfikat iso
Author: Biblioteca de la Universidad de Zaragoza
Source: http://www.flickr.com
Na poziom jakości składa się sporo czynników, jest to z pewnością ocena dostawców. Efektywność łańcucha dostawy nie powinna być rozpatrywana nie uwzględniając jednego z głównych elementów, to znaczy funkcji zakupowych. Ma to związek z faktem, że decyzje dotyczące kupna wpływają na koszty materiałowe, wypracowane zyski czy możliwość zastosowania logistycznych koncepcji w zarządzaniu. Proces wybierania i oceny dostawców to jednej z najbardziej istotnych aspektów działania firmy - ocena dostawców.



W przeszłości sporo firm używało standardowych reguł jeśli chodzi o wybór dostawców, zaś brak dokładnej oceny prowadził do popełniania sporej ilości błędów decyzyjnych. Po jakimś czasie zobaczono jednak, jak ważny na wpływ na działanie całego przedsiębiorstwa ma wybór właściwych dostawców. Analiza dostawców na podstawie danych z przeszłości dobrze wskazuje podstawowe błędy popełniane w trakcie pozyskiwania artykułów, a także wskazuje nowe możliwości jeśli chodzi o zakupy. Może być tak, że dostawcy, u których zakupy robiliśmy sporadycznie, są najbardziej opłacalnymi spośród pozostałych. A przy tym aktualni dostawcy wypadają w tego typu zestawieniu słabo, szczególnie ze względu na słabe oceny w podstawowych obszarach współpracy.

odzwierciedlenie - produkcja
Author: Grzegorz
Source: http://www.flickr.com
Celem kompleksowej oceny dostawców jest zwrócenie wagi na takie błędy i próba znalezienia dostawców wedle dobrych kryteriów wyboru. Ponadto warto, żeby każda firma odznaczała się jakością, jaka jest potwierdzona różnego rodzaju ważnymi certyfikatami. Na przykład iso 18001 opisuje minimalne wymagania względem dobrego zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Dzięki tej normie można mieć maksymalny zwrot z inwestycji dla naszych pracowników, działalności jak i klientów. Zdecydowanie warto o tym pamiętać. Dbanie o takie kwestie przyniesie nam realne korzyści.

Tags: klient, koszty, wymagania