Jak zatrzymać klientów na dłużej

Posted on 24/12/2021 7:38am

Wielkie sieci handlowe mają niemały zakres możliwości marketingowych. Najpopularniejszą jest zapewne reklama telewizyjna oraz radiowa. Kolejną metodą są promocje artykułów w samym markecie przy pomocy wywieszki z tekstem „promocja”. Ewentualnie po sklepie spacerują panie z próbkami artykułów w strojach z logo producenta. Do nabywców docierają także gazetki promocyjne powiadamiające o nowościach promocyjnych w formie tradycyjnej bądź też w wersji nowoczesnej - pocztą elektroniczną. Często będzie to wówczas propozycja sprofilowana oparta o działalność nabywcy w sieci.
http://www.dcn.pl/
Source: http://www.dcn.pl/
Coraz to więcej firm stosuje do promocji swoich produktów marketing internetowy nie jest tu odstępstwem. Przedsiębiorcy z tego industrialnego miasta z bogatą historią mogą przy pomocy rodzimej firmy przedstawić się w jednym z coraz istotniejszych kanałów marketingowych którym jest internet. Wszystkie powyższe rozwiązania mają na celu powiadomienie o swej ofercie głównie nowych klientów, zatem tyczą się początkowego działania marketingowego.

Jeżeli masz chęć znaleźć artykuły na omawiany temat, to przejdź tutaj koszulki z nadrukiem online i zobacz inne informacje odnośnie przedstawianego zagadnienia.





Drugim krokiem – nie mniej ważnym, jeżeli nie ważniejsze – jest zatrzymanie klienta. Najbardziej cennym bowiem kapitałem firmy jest klient który wraca. Dlaczego? Otóż lojalny klient oznacza możność ustabilizowania poziomu sprzedaży. Nawet gdy jednostkowy nabywca nie nabędzie u nas artykułów o znacznej wartości za to cały czas, to i tak się nam to opłaci. Znaczna grupa stałych konsumentów oznacza dla firmy bezpieczeństwo, stąd rozsądne firmy starają się budować tzw. programy lojalnościowe albo wykorzystywać tego typu narzędzia jak organizowanie loterii. Więcej: tym adresem.

Podobne działania mogą posiadać różną intensywność, w zależności od tego której z branż ma dotyczyć taki program oraz do którego segmentu klientów będzie on kierowany. Wiemy że osoby starsze i w średnim wieku (powyżej czterdziestki) będą bardziej skłonne do pozostawania kontrahentem już wyselekcjonowanego usługodawcy niż młode osoby, które mają naturalną skłonność do poszukiwania. Znaczenie ma tu również rodzaj usług jakie proponujemy. Naturalnym typem firm które wykorzystują programy lojalnościowe są firmy oferujące usługi telekomunikacyjne bądź handlują sprzętem elektronicznym, bowiem w obu przypadkach panuje duża konkurencja.

Tags: Internet, reklama, konsument, marketing, konkurencja, gazetki promocyjne