Dlaczego surówki oraz sałatki są tak potrzebne, o jakie wartościowe dodatki można je uzupełniać.

Posted on 26/08/2017 10:08am

Jednym z podstawowych elementów naszej diety są warzywa oraz owoce. Lekarze sugerują, aby jeść je przynajmniej kilka razy na dzień pod różną postacią, najlepiej jak najbardziej różnorodnie. Owoce i warzywa dostarczają naszym ciałom niezbędnych soli mineralnych oraz witamin, a poza tym tak bardzo pożytecznego i niezbędnego błonnika.

Można je zjadać pod różnymi postaciami, jeśli chodzi o owoce najchętniej na surowo, za to warzywa pod postacią najróżniejszych surówek i sałatek. Rozmaitych na nie jest ogromna ilość, a dodatkowym ich plusem będzie to, że da się w nich przemycić sporo pożytecznych składników. Przykładowo niezwykle pożądanym i cennym
dobry lunch
Author: Fotolia
Source: Fotolia
dodatkiem są kiełki. Zakupić je można gotowe, ale można także samemu zabrać się za ich hodowanie. Wiedzy na temat tego, jak hodować kiełki jest ogromna ilość w różnych miejscach, wystarczy tylko odrobina chęci żeby wyszukać wszystko, co potrzebne będzie w tych kwestiach. Kiełki uprawiać można różnymi sposobami, bardzo praktyczna jest przykładowo kiełkownica, za pomocą jakiej wszystko będzie znacznie wygodniejsze - zobacz ofertę. Jeśli się dobrze zaplanuje ich hodowlę, to można się nimi cieszyć w zasadzie przez cały czas, a jako świetny dodatek do wielu dań, w tym także pysznych sałatek idealnie będą się one nadawać.

W większości przepisów poza samymi warzywami lub owocami w sałatkach będą się pojawiały również inne dodatki. Sporo z nich będzie się opierać na majonezie, który mimo przepysznego smaku będzie jednak miał jeden zasadniczy minus, to znaczy jednak trochę tuczy. Znacznie lepiej sprawdzi się w takich sałatkach prawdziwa oliwa z oliwek, uznawana przez wielu za najzdrowszą odmianę tłuszczy. Oliwa ma w sobie bardzo duże ilości przydatnych składników, w tym tak potrzebne do utrzymania zdrowia kwasy omega 6 i sporo witamin. Włoska kuchnia, uznawana za jedną z najzdrowszych na świecie, oparta jest przede wszystkim na oliwie, i rzeczywiście jak pokazują statystyki, to Włosi mają znacznie mniej problemów z cholesterolem, niż inne narody.



Oliwa doskonale się przykładowo komponuje z rozmaitymi odmianami sałat czy pomidorami, lecz można jej parę łyżek dołożyć w zasadzie do większości innych warzyw. Warto również wykorzystywać inne odmiany olejów, z których część również ma bardzo dobry skład. Doskonale do sałatek nadają się także oleje lniany i rzepakowy, one również zawierają sporo przydatnych kwasów, mających bardzo dobry wpływ na codzienne zdrowie. Ostatnio popularność zdobywa olej rokitnikowy, cechuje się on dość mocnym czerwonym kolorem, co jest rezultatem dużej ilości witaminy A, w jego składzie można też znaleźć inne minerały, polifenole i witaminy - zobacz promocje.

Tags: sałatki, tłuszcze, oleje